לבירור פרטים, התייעצות או קביעת פגישת היכרות
לחצו כאן כדי להתקשר אלינו
גידול חתול בבית (לעוד מאמרים)

טיפים לגידול חתול בבית שיהפכו את החיים שלכם (ושל חתוליכם) להרבה יותר קלים!

גידול חתול בביתחינוך חתול בית:

הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שחתול אינו אדם ההולך על ארבע רגליים, כאשר חתול בבית הוא בסביבה בנויה ושונה ממה שאליה הוא תוכנן בטבע - ומכאן נובע הרבה מהתיסכול שלנו כאשר אין אנו מבינים מדוע החתול עושה פעולות מסויימות בביתינו.

ישנן מספר רב של שיטות לאסור על חתול בית פעולה מסוימת אך השיטה הטובה ביותר הינה חזרה על מילת איסור / תרחיש ברור כאשר החתול מבצע את הפעולה - עם הזמן החתול יקשר בין ביצוע הפעולה לתרחיש שאינו אוהב (אתם צועקים עליו "לא!", שפריץ של מים לכיוונו (לא עליו), ספריי לחץ אוויר מופעל, מפתחות הבית נופלות לידו), אם תחזרו על הפעולה ולא תבלבלו את החתול בכך שכל פעם תאסרו עליו פעולות עם תרחיש אחר - החתול "יבין" אתכם הרבה יותר מהר.

לעולם אין להכות חתול, במידה והחתול שלכם מבצע פעולה שאינה רצוייה הכאה תגרום לכם רק לתסכול רב יותר בכך שהחתול יחזור על הפעולה ולחתול יגרם סבל וכאב - בטבע החתול הינו חיה בודדת, טריטוריאלית ושולטת - חתול בבית מוגבל בהרגלים ובחוקים הבייתיים שלנו אך הוא אינו מודע אליהם (כמונו) בכל זמן. 

קראתי לחתול שלי, למה הוא לא בא?

חתול בבית מגיב בצורה הטובה ביותר לשמות שמסתיימים בטון גבוה או בצליל "ייי" כמו גרי, ג'קי, פיצי, מיילי, ג'ואי וכו... באפשרותכם לקצר / להתאים את שם החתול כך שיבלוט יותר ווקאלית לחתול - אנחנו שינינו את ג'ק לג'קי.
החתול שלכם מאוד חמוד, אנחנו יודעים אבל אם תקראו לו במיליון שמות אתם תקשו עליו להבין מתי אתם באמת קוראים לו - לצורך הדגמה הנה חלק מהכינויים שלנו יש לג'קי : ג'קוש, ג'קג'וק, ג'יקי,ג'יק,ג'קו... לג'קי קשה יותר להבין מה השם שלו ומתי אנחנו באמת קוראים לו, כדאי להתמקד בשם אחד (החמוד ביותר).

כבלים, אסלות וסכנות אחרות שיש לחתול בבית

כבלים וחוטי חשמל בבית:

חתול בבית מגדל שיניים שונות משלנו - במקום שניים תוחנות לחתול יש שיני טרף ולכן בטבע הוא מחפש מקומות "להשחיז" / להשתמש בשיניים שלו במיוחד כאשר הן גודלות, שלב זה יכול להיות מאוד מסוכן לחתול ולנו.

הפתרון: על מנת למנוע מחתול הבית שלכם את הרגל לעיסת הכבלים  מומלץ להשפריץ על הכבלים ספריי תרכיז תפוחים חמוץ אשר אינו מסוכן לחתולים, כמו כן ניתן להסתיר את הכבלים בתעלת כבלים.

הסיכון - אסלות בבית:

בדיוק השבוע נודע לנו על גור חתולים אשר מת מנפילה לאסלה, לחתול בבית עד גיל חצי שנה ולפעמים יותר האסלה יכולה להיות מלכודת מוות שכן במידה וחתול הבית יפול לתוכה הוא לא יצליח לצאת החוצה ויטבע / יחנק.

הפתרון: וודאו תמיד שהאסלה (או אפילו יותר טוב שהשירותים סגורים) כאשר באים אורחים ידעו אותם על הנושא או סיגרו את החתול בחדר אשר אינו מאפשר לו הגעה לשירותים.גידול חתול בבית

חתול מטפס על הוילונות בבית :

נושא הוילונות ידוע וכואב, אם חתול הבית שלכם החליט שהוא ספיידרמן והוא מטפס על הוילונות - חשוב לוודא שהחתול לא יפול ממקום גבוה מידי, לחתולי בית יש יכולת נחיתה מעולה ממקומות גבוהים / בינוניים אך מגבהים נמוכים נפגעים מאות חתולים בישראל מידי יום (גבהים של קומה 3-6 מטרים), במיוחד עם הנפילה בהפתעה.

הפתרון: אם אתם חייבים וילונות בבית, רוב גורי החתולים ירצו לטפס עליהם - מעל גיל שנה ייתכן ולחתול יעבור לבד הרצון לטפס על הוילון. כדי להפסיק באופן יזום את רצון הטיפוס של החתול דאגו להשתמש במילת האיסור באופן בולט כאשר הוא מטפס או השתמשו במוטות לחץ אשר יפלו (לא על החתול) כאשר הוא מטפס על הוילון - בד"כ אחרי שזה יקרה פעם או פעמיים הפחד מנפילת הוילון ירתיע את חתול הבית מביצוע טיפוס נוסף.

כמו כן, בחוטים אשר שולטים בפתיחת / סגירת וילון ישנו סיכון לחנק של חתולים (ואף ילדים!) - מומלץ להחביא או לחתוך כך שלא יהיו ברי השגה.

טסתי לחו"ל / יצאתי לחופשה כמה זמן אפשר להשאיר חתול בבית ללא השגחה ?

חתול היא חיה עצמאית, ובניגוד לכלב שהיא חיה מדהימה לכשעצמה, לחתול בבית יש יכולת טובה יותר להעביר את הזמן בעצמו ובלבד שיש לו מקור אוכל, מים וארגז צרכים. מעבודה עם עשרות חתולים במשך שנים, אלו הם ההמלצות שלנו לגבי משך הזמן המקסימלי אשר לא רצוי לעבור בהשארת חתול בבית:

  • גור חתולים בבית עד גיל 3 חודשים - אין להשאיר לבד יותר מארבע שעות ללא האכלה / אמא מאכילה.
  • גור חתולים בבית מגיל 3 חודשים עד גיל שנה - אין להשאיר לבד בבית למשך יותר מ-16 שעות, יש לספק לפחות שעה וחצי התייחסות ביממה.
  • חתול בבית מגיל שנה עד 12 - יש לתת לפחות 45 דקות התייחסות ביממה.
  • חתול בבית מעל גיל 12 - אין להשאיר לבד יותר מ16 שעות, יש לספק לפחות שעה וחצי התייחסות ביממה.

אנו מאוד לא ממליצים על שליחת החתול שלכם לפנסיון - לקריאה עוד בנושא זה: פנסיון חתולים

קאטניפ קאטסיטר - הפתרון המושלם לחתול הבית שלכם:

אנו נשמח לשמור ולדאוג לחתול שלכם ולתת לו את זמני ההתייחסות הרשומים מעל גם כשאתם מחוץ לבית - התקשרו אלינו 054-8103095 או קראו עוד עלינו: קאטסיטר 

קישורים רלוונטיים לגידול חתול בבית:
קראו עוד על שירותי הקאטסיטר שלנו
טיפים, חדשות ועידכונים חתוליים במייל מידי שבוע כולל - ספרון חינם: "המדריך למאמץ המתחיל"
הירשמו חינם למגזין קטניפ וקבלו טיפים חדשות ומידע מעולם החתולים כולל המדריך למאמץ החתולים המתחיל.
להצטרפות, הזינו כתובת Email:

שמירה על חתולים | מי אנחנו | קבלת הצעת מחיר | קטסיטר / קטסיטינג | מגזין חתולים קטניפ | אינדקס קטניפ