לבירור פרטים, התייעצות או קביעת פגישת היכרות
לחצו כאן כדי להתקשר אלינו
חתול שורט ספות (לעוד מאמרים)

החתול שורט ספות - זה קורה (כמעט) עם כל חתול:

אז החתול שלכם רוצה לעצב מחדש את הספה שלכם ? חתול שורט ספות
אנחנו מכירים את זה - ביקרנו בהמון בתים בהם אפשר היה לראות שינויים במבנה הספות בסלון שעוצבו על ידי חתולים,
גם החתול שלנו ג'ק התחיל בגיל שנה לעשות מתיחות על הספה - דאגנו לחנך אותו מחדש לפני שיתחיל להפוך את הספה לעמוד הגירוד הפרטי שלו.
ניסינו כלכך הרבה דרכים אך בסופו של יום התוצאה זהה - החתול שורט ספות ולא מפסיק עד שלא מרימים אותו וסוגרים את החדר.

מדוע החתול שלכם שורט את הספה ?

כי זוהי התנהגות טבעית לכל בעל חיים! בקצרה,
היכולות של החתול לשרוט משטחים משמשות את החתול בטבע לסימן טריטוריה אבל בד"כ מלוות עם מתיחות אשר בריאות לחתול ומהנות (כמו יוגה!) מאוד.

החתול שלכם חייב לשרוט משהו ( לא בהכרח לשרוט ספות )

בגלל שזוהי התנהגות טבעית אשר מובנית בחתולים, לא ניתן למנוע מהם את התכונה הזו
אך החתול לא חייב לשרוט את הספה וניתן בהחלט לעזור לו להחליט לשרוט חפצים אחרים, כאלו שלא יפריע לנו במידה והחתול ישרוט אותם. בעבר היה נהוג לבצע ניתוח מסובך להוצאת ציפורני החתול על מנת לפתור אתבעיה זו - כיום הניתוח הזה מחוץ לחוק בישראל בעיקר עקב העובדה שהיה מלווה בכאבי תופת לחתול והמון קשיים במהלך ההתפתחות שלו.

מה לא לעשות!

לעולם אין להכות או להשתמש בתגובה פיסית כנגד החתול או מעשיו, הוא אינו מבין אלימות וימשיך לבצע את הפעולה הבלתי רצויה בעתיד!

הפתרון - משטח גירוד לחתול ליד הספה, אשר הרבה יותר מהנה לחתול מלשרוט את הספה 

למרות שבד"כ בחנות חנות יציעו לכם סוג אחד של משטח גירוד, ישנם שלושה סוגים של משטחי גירוד שבאים (ברוב המקרים) בשני תצורות שונות ההבדל בין משטחי הגירות והתצורה שלו קריטיים לחתול שלכם - ולכן עליכם לנסות את כולם עד שתבינו מה החתול שלכם מעדיף לשרוט במקום הספה.
 

תצורות משטחי גירוד:
משטחי גירוד מפלסטיק וחוטים: 

משטח גירוד פלסטיק

היתרון של משטח זה הינו השרידות - הוא יחזיק לכם המון זמן ולא יתבלה כיוון שהחתול ישרוט / יגרד את החוטים אשר צמודים לפלסיטק. 
החסרון הוא בד"כ משטח זה יקר יותר ורוב החתולים פחות אוהבים לשרוט חוטים מקרטון, בד"כ גם הספה תיהיה עדיפה. מחיר מומלץ 40-90 ש"ח.

 

משטחי גירוד מקרטון: 

משטח גירוד קרטון

היתרון של משטחים אלו הינו במחיר שלהם - בד"כ בין 20 ל-40 ש"ח ליחידה והם כוללים שקית קטניפ.

חתולים בד"כ ממש אוהבים לשרוט את המשטחים הללו, ואם הם קרובים לחפץ אחר יפסיקו לשרוט אותו לטובת מעבר למשטח הזה! החסרון הינו השרידות, היו מוכנים למצוא חתיכות קרטון באיזור המשטח.

 

סוגי משטחי גירוד (מתייחס הן לפסטיק והן לקרטון)
 

משטח גירוד אופקי:

משטח גירוד אופקי

משטח זה הינו הגרסה הזולה ביותר ובד"כ האהובה ביותר על רוב החתולים,מומלץ לרכוש את המשטח הזה ולהציב אותו ליד החפץ שאינכם רוצים שהחתול ישרוט, עם הזמן תגלו שהחתול שלכם נהנה לא רק לשרוט את משטח זה אלחא גם לשבת עליו במהלך היום.

 


משטח גירוד אנכי:

משטח גירוד אנכי

משטח זה הינו הגרסה היקרה ביותר ובד"כ מגיע בתצורת פלסקיט עם חוט, מומלץ לרכוש את המשטח הזה כאשר החתול שורט משטחים אנכיים כגון רמקולים ולהציב אותו ליד החפץ.
חשוב להדגיש שאם תקנו משטח אנכי אשר אינו גבוה ויפול כאשר החתול יעשה עליו סקראצ', החתול לא ירצה להשתמש בו בעתיד ויעבור חזרה לחפץ שאינכם רוצים שישרוט.


משטח גירוד זוויתי:

משטח גירוד זוויתי אלכסוני

רבים אינם יודעים שיש הבדל בין המשטחי גירוד וכי סוג המשטח הזה קיים - אך ייתכן והוא החשוב ביותר, חתולים רבים אוהבים לשרוט משטחים אשר בזווית (כמו המבנה של ספות רבות).
אם לא הצלחתם לפתור את החתול שלכם מלשרוט את הספות הנה הפתרון שלכם, משטח זה אינו קיים בכל חנות וייתכן שקיימות זוויות שונות, אל תוותרו עליו ונסו גם אותו.


החתול שלכם אוהב את המשטח?

כך תשכנעו אותו סופית לוותר על שריטת הספה...

אחרי שגילתם איזה משטח החתול שלכם אוהב ובאיזה תצורה הוא - רכשמו מספר משטחים מהסוג הנ"ל וכאשר תראו את החתול שלכם שורט חפץ שאינו בנוי לשריטת החתולים הציבו משטח גירוד בדיוק במקום זה.

לסיכום

החתולים שלנו הם חיות מופלאות ובגלל שהם מכניסות את הטבע לבית שלנו לעיתים עלינו להבין את הטבע "הזה" ולעבוד איתו על מנת למצוא את המכנה המשותף שיאפשר גם לנו וגם לטבע לעבוד ביחד - אני בטוח שמציאת משטח הגירוד הנכון תעזור לחתוליכם להפסיק לשרוט ספות , ולכם להבין טוב יותר את הרגלי החתול שלכם.

טיפים, חדשות ועידכונים חתוליים במייל מידי שבוע כולל - ספרון חינם: "המדריך למאמץ המתחיל"
הירשמו חינם למגזין קטניפ וקבלו טיפים חדשות ומידע מעולם החתולים כולל המדריך למאמץ החתולים המתחיל.
להצטרפות, הזינו כתובת Email:

שמירה על חתולים | מי אנחנו | קבלת הצעת מחיר | קטסיטר / קטסיטינג | מגזין חתולים קטניפ | אינדקס קטניפ