לבירור פרטים, התייעצות או קביעת פגישת היכרות
לחצו כאן כדי להתקשר אלינו
החתול מיילל - מה עושים? (לעוד מאמרים)

החתול מיילל ללא הפסקה

חתול מייללבעלי חתולים נתקלים בתופעה שכיחה מאוד אצל חתולים - הם מייללים. אולם יש פעמים בהם החתול לא מפסיק ליילל והסיבה לכך לא תמיד נראית לעין. 

מי שהאזין פעם למס' חתולים שונים יודע כי לכל חתול יש קול שונה מזה של חתול אחר. בנוסף כל ייללת חתול היא בעלת משמעות שונה. ישנן ייללות של גורים הקוראים לאימם, יללות של חתולים זכרים שמוכנים להזדווג, יללת הנקבות הנמצעות בייחום, ייללות שמשמיעים החתולים בתחילתו של קרב ועוד ועוד.

ישנם גזעים של חתולים שידועים כקולניים יותר (לדוג' הסיאמיים) ואילו גזעים אחרים כמעט ולא מייללים. אולם לא רק גזעו של החתול קובע את מידת הווקליות שלו. ישנן סיבות רבות נוספות שגורמות לחתול ליילל יותר או פחות.

מדוע החתול מיילל ?

ייללות החתול הן דרכם של החתולים לתקשר אחד עם השני ולהביע את מחשבותיהם ורגשותיהם. בנוסף, חתולים לומדים שדרך ייללותיהם הם מתקשרים גם איתנו בני האדם. כאשר החתול מיילל בצורה מסוימת אנו למדים כי הוא רעב ונותנים לו לאכול, הוא שהוא רוצה ללכת למקום מסוים בבית ואז אנו פותחים לו איזו דלת או חלון עלמנת שיכול להגיע לשם. כך החתול לומד למשוך את תשומת ליבנו כאשר הוא חפץ בדברים מסוימים. 

החתול מיילל בלילה

מגדלי חתולים רבים נאלצים להתמודד עם תופעה פחות רצויה - החתול מיילל בלילה. גם גרי החתול שלנו החל ליילל בשעות הבוקר המוקדמות מחוץ לחדר בו אנו ישנים. בכל פעם שהיה מיילל היינו יוצאים אליו מלטפים אותו נותנים לו יחס נחמד ומרגיע על מנת שיפסיק ליילל. גרי למד שבכל פעם שהוא מיילל הוא מקבל יחס טוב ושכדאי לו להמשיך בהתנהגות זו. לא גרמנו לו להבין שזו התנהגות שאינה רצויה ואיננו רוצים שיחזור על כך.

רוב החתולים פעילים בלילה, כך זה גם בטבע. זה הזמן בו הם צדים. ביום הם בעיקר מנמנמים. כך גם החתול הביתי הוא פעיל יותר בלילה. לכן הוא ירצה יותר לשחק בלילה (משהו שיחכה את פעולת הציד). בנוסף, החתול שלכם מאוד קשור אליכם והוא רוצה לבלות איתכם גם בשעות הלילה - כנראה כי במשך היום אתם עובדים או לומדים ולא נמצאים בבית. וגם קשה לו עם העובדה שיש חדר בבית שאין לו כניסה אליו (חתולים אוהבים להיות בשליטה על המתרחש בכל חדר בטריטוריה הביתית שלהם). אז הוא מתחיל ליילל ואם הוא מקבל מכם יחס הוא ימשיך בהתנהגות זו גם בלילות הבאים.

איך לגרום לחתול להפסיק ליילל בלילה ?חתול מיילל

דבר ראשון מומלץ לבדוק את החתול אצל וטרינר, לוודא שהוא לא חולה או סובל מכאב כלשהו. במידה ובריאות החתול תקינה נסו להבין מה גורם לחתול שלכם ליילל דווקא בלילה? האם הוא רעב? האם הוא משועמם? האם ארגז הצרכים שלו לא נקי? האם הוא רוצה בחברתכם? האם מפריע לו שאינו יכול להיכנס לחדר שלכם או אחר? האם הוא מוטרד מחתולי רחוב שהוא רואה מהחלון בלילה?

אלו מס' שינויים שעשויים לעזור מאוד במיגור הבעיה:

  1. השאירו לחתול מספיק אוכל ומים טריים לפני שאתם הולכים לישון.
  2. הקפידו לנקות את ארגז הצרכים של החתול בכל יום.
  3. לפני שאתם הולכים לישון שחקו עם החתול שלכם במשחק כדור או חכה, משהו שיגרום לו לרוץ להוציא קצת אנרגיה חתולית ואולי יעייף אותו קצת. גם החתול יהנה מהמשחק וגם אתם!
  4. השאירו לחתול שלכם משחקים (כדורים, עכברים) ברחבי הבית שהוא יוכל לשחק איתם גם באופן עצמאי. כדי שלא ישתעמם מהמשחקים החביאו חלק מהם, ואחרי זמן מה תחליפו - את המשחקים שהחבאתם פזרו בבית ואת המשחקים הפזורים החביאו. כך החתול יהנה כל פעם מחדש!
  5. העניקו לחתול שלכם הרבה הרבה תשומת לב ואהבה. החתול שלכם אוהב אתכם וחשוב לו לבלות איתכם כל זמן שאתם בבית.
  6. הכי חשוב! העניקו לחתול שלכם יחס חיובי כאשר אינו מיילל. לטפו אותו, תנו לו חטיפים שהוא אוהב, שחקו איתו כל זאת כאשר אינו מיילל. כאשר החתול מיילל בלילה אל תצאו אליו ותלטפו אותו הוא יבין כי זה מה שדרוש על מנת שתתייחסו אליו. גם במשך היום התעלמו מנסיונות החתול שלכם לגרום לכם להתייחס אליו בעזרת ייללות. עזרו לו להבין כי כאשר הוא שקט הוא מקבל את היחס שהוא אוהב. בשום פנים ואופן אין להעניש את החתול כאשר הוא מיילל בלילה - אין לצעוק עליו או חלילה להכות אותו. זה רק יגרום לו לחשוב שהוא מקבל יחס רק ע"י ייללות.

לסיכום,

חתולים מייללים בדיוק כפי שאנו מדברים. אולם לעיתים היללות שלהם יכולות להוות מטרד בעיקר אם החתול מיילל בלילה. ניתן לחנך את החתול שלא יילל בלילה, על ידי התייחסות אליו בזמן שאינו מיילל הן במשך היום והן במשך הלילה, ועל ידי יצירת סביבה נעימה ואטרקטיבית בשבילו למשך הלילה.

אם ניסיתם את השינויים הנ"ל והחתול עדיין מיילל בלילה תוכלו לפנות אלינו ואנו נעזור לכם ולחתוליכם!

טיפים, חדשות ועידכונים חתוליים במייל מידי שבוע כולל - ספרון חינם: "המדריך למאמץ המתחיל"
הירשמו חינם למגזין קטניפ וקבלו טיפים חדשות ומידע מעולם החתולים כולל המדריך למאמץ החתולים המתחיל.
להצטרפות, הזינו כתובת Email:

שמירה על חתולים | מי אנחנו | קבלת הצעת מחיר | קטסיטר / קטסיטינג | מגזין חתולים קטניפ | אינדקס קטניפ