לבירור פרטים, התייעצות או קביעת פגישת היכרות
לחצו כאן כדי להתקשר אלינו
טיפול בגור חתולים (לעוד מאמרים)

טיפול בגור חתולים

מצאתם גור חתולים מיילל ולא יודעים בדיוק מה לעשות? לפניכם מדריך שינחה אתכם כיצד לטפל ולגדל גור חתולים בין שאימצתם אותו ובין שמצאתם אותו.

מצאתי גור חתולים - מה עושים?

לרוב כאשר מוצאים גור חתולים יש נטייה לחשוב שהוא נטוש. הדבר הוא לא בהכרח נכון. יכולות להיות סיבות רבות שמונעות מהחתולה לחזור לגוריה. יכול להיות שהיא חשה בסכנה מפני נוכחות של חתולים זכרים בסביבה ואף מנוכחות של בני אדם (אפילו אתם), כמו כן בזמן שהחתולה יוצאת לחפש לה מזון הגורים נשארים לבדם. לכן כאשר אתם מוצאים גור חתולים חפשו קצת בסביבה את אימו, אם לא מצאתם אותה מיד חכו כמה שעות להיות בטוחים שהיא אכן לא חוזרת. הדבר החשוב ביותר כאשר מוצאים גור חתולים הוא לא לנגוע בו. הסיבה לכך פשוטה - החתולה מזהה את גוריה ע"י חוש הריח המופתח בו ניחנו החתולים, מגע של אדם בגור יכול לגרום לחתולה לחשוב שהגור שלה הוא זר ואז היא עשויה לנטוש אותו ולא להמשיך לטפל בו. 

טיפול של חתולה בגוריה הוא ב-99% מהמקרים הטיפול הטוב ביותר עבור הגורים. 

גורי חתולים

אם מצאתם גורי חתולים וזיהיתם את אימם, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא לדאוג לחתולה לאוכל ומים בכל יום, כך יהיה לה את היכולת לטפל בהם בצורה הטובה ביותר. אם מזג האוויר קר במיוחד הניחו ליד החתולה קופסה עם שמיכה או מגבת נעימה - היא עשויה להשתמש בזה. לרוב החתולה מוצאת מקומות מסתור טובים מאוד עבור הגורים שלה, עד אשר הם מגיעים לגיל בו הם יכולים להתנהל כבר בכוחות עצמם. לכן יכול להיות שלא תמיד תוכלו לראות את הגורים, זה עשוי להטריד מאוד את האם אם תחפשו אחריהם כל הזמן - היא לא תרגיש מוגנת בסביבתכם. 

אולם יכול להיות שהגור/הגורים שמצאתם אכן נטושים. רצוי להישאר בסביבה (לא קרוב מידי) ולוודא שזה אכן המצב. אם עברו כמה שעות, הגורים מייללים והחתולה האם לא נראית בסביבה כנראה שהם אכן ננטשו. 

גור נטוש / גורים נטושים

במידה ולקחתם על עצמכם לטפל בגורי חתולים דעו שיש עליכם אחריות רבה. גורים שאספתם מהרחוב הם כעת בבעלותיכם ועליכם לטפל ולדאוג להם גם כאשר יגדלו בין אם בבית שלכם, ובין אם בבית אחר שתמצאו להם. אם אתם יודעים כי לא תוכלו להחזיק את החתולים לאחר שיגדלו, טפלו בהם עד שיגיעו לגיל 3-4 חודשים ובינתיים מיצאו להם בית מאמץ באמצעות פרסום באינטרנט, ברשתות החברתיות ובעזרת העמותות. כאשר החתולים יגדלו לא תוכלו להחזירם לרחוב מפני שהם לא יוכלו לשרוד שם בעצמם. ומניסיוני האישי כאשר מאמצים חתול, נקשרים אליו מהר מאוד והסיפוק בגידולו הוא רב ביותר! 

חשוב לזהות באיזה גיל ובאיזה מצב הגורים. אם אינכם בטוחים בכך היעזרו בוטרינר.

אם עיני הגורים פקוחות והם הולכים הם אינם יונקים ותוכלו לתת להם אוכל יבש שמותאם לגורים.גור חתולים

אם עיניהם עצומות ואינם הולכים סימן שהגורים יונקים ועליכם להאכיל אותם בתחליף חלב שמותאם לחתולים (ניתן למצוא בחנויות בע"ח). מאוד לא רצוי לתת להם תחליף חלב של בני אדם, או חלב פרה מפני שהלקטוז (אנזים בחלב) גורם להם לבעיות עיכול חמורות ואף למוות. חתולים יונקים צריכים לאכול כל שעתיים-שלוש. עם הזמן המרווחים בין האכלה להאכלה גדלים.

גורי חתולים יונקים צריכים שייגרו להם את איזור פי הטבעת לאחר שאכלו על מנת שיעשו את צרכיהם. השתמשו בצמר גפן ומים פושרים, ועסו בעדינות את איזור זה של הגורים - תחליף לפעולת הליקוק של האם. 

דבר חשוב נוסף - דאגו שהגורים נמצאים במקום חמים ונוח. אם מזג האוויר קר רצוי לחמם את האזור בו נמצאים הגורים, אך יש לדאוג שמקור החימום רחוק מהם.

בכל מקרה בו מצאתם גור רצוי להתייעץ עם וטרינר על הטיפול המתאים וכן לקבוע מועד לחיסון ואף לעיקור או סירוס.

שיהיה בהצלחה!

טיפים, חדשות ועידכונים חתוליים במייל מידי שבוע כולל - ספרון חינם: "המדריך למאמץ המתחיל"
הירשמו חינם למגזין קטניפ וקבלו טיפים חדשות ומידע מעולם החתולים כולל המדריך למאמץ החתולים המתחיל.
להצטרפות, הזינו כתובת Email:

שמירה על חתולים | מי אנחנו | קבלת הצעת מחיר | קטסיטר / קטסיטינג | מגזין חתולים קטניפ | אינדקס קטניפ