לבירור פרטים, התייעצות או קביעת פגישת היכרות
לחצו כאן כדי להתקשר אלינו
חתול שורט רהיטים (לעוד מאמרים)

חתול שורט רהיטים - כיצד למנוע

חתול שורט רהיטים

החתול שלכם שורט את הרהיטים בבית? אל תדאגו יש פתרון.

מדוע החתול שורט רהיטים ?

לחתול יש צורך טבעי להשחיז את ציפורניו כבר מהיותו צעיר. ציפורניו של החתול גדלות כל הזמן במבנה של שכבות והשחזת הציפורניים עוזרת לחתול להשיל את השכבה החיצונית. בטבע חתולים נוטים להשחיז את ציפורניהם על גזעי עצים ואובייקטים אחרים בסביבתם כך הם מסמנים את הטריטוריה שלהם וגם מודיעים לחתולים אחרים על נוכחותם, כאשר הסימון הגבוה ביותר הוא של החתול השולט בסביבה.

ברוב המקרים החתול שורט רהיטים כי הוא מסמן את גבולות הטריטוריה שלו ובכך גם מעלה את הבטחון העצמי שלו. כאשר חתול מגיע לרהיט ורואה סימני שריטות עליו הוא יזהה כי מדובר בסימון קודם שלו ולכן בד"כ יסמן שוב באותו המקום.

אילו רהיטים החתול אוהב לשרוט ?

רוב החתולים אוהבים לשרוט משטחים חצי-רכים אשר ניתן לראות ויזואלית את השריטות בהם כמו רהיטים שעשויים מעץ אלון או ספות. כמו כן ייתכן שהחתול ישרוט רמקולים (בעיקר את כיסוי הרמקולים - ולכן פתרון אפשרי הוא להסיר אותו), אם החתול שורט ספות - תוכלו לפתור את הבעיה בעזרת המאמר הייחודי שכתבנו בנושא.

מדוע החתול מתחיל לשרוט רהיטים בדיוק כשאתם נכנסים הביתה?

כאשר דלת הבית נפתחת החתול שלכם מרגיש שישנה חדירה לתוך הטריטוריה שלו, בנוסף הוא מקבל תחושת בטחון מכך שאתם בסביבתו עכשיו ולכן ייתכן והוא יסמן / ישרוט רהיט ובסיכוי גבוה הרהיט יהיה בחדר שבו נפתחה הדלת.

חתול שורט רהיטים

איך לגרום לחתול להפסיק לשרוט רהיטים ?

1. משטחי גירוד - רכשו משטח גירוד אנכי / אופקי / זוויתי (אלכסוני) והניחו אותו בדיוק היכן שהחתול שורט רהיטים. ככל שהמשטח גירוד יהיה קרוב יותר לרהיט, כך טוב יותר. ברוב המקרים החתול יעדיף לשרוט את משטח גירוד מאשר את הרהיט.

2. הסתירו את השריטות הקודמות / משטח שהחתול שורט - תוכלו להשתמש באלומיניום או במשטח גירוד אשר מסתיר את האיזור. החתול נזכר שהוא רוצה לשרוט כאשר הוא רואה את השריטות הקודמות שלו.

3. שימו חומרים שהחתול אינו אוהב על / ליד רהיט שהחתול שורט, תוכלו להשתמש בנייר אלומיניום שרוב החתולים אינם אוהבים לגעת בו (לא גורים! רוב הגורים אוהבים!) תוכלו לשים פירות הדר אשר ברוב המקרים ירחיקו את החתול מהאיזור כאשר יריח אותו (מצויין לרהיטים במרפסת / פרגולה). אם תרצו תוכלו לרכוש בכל חנות חיות ספריי להרחקת חתולים מרהיטים (בד"כ עושה את העבודה מצויין - אך שימו לב שעליכם לתת לחתול מקום גירוד אלטרנטיבי במקום הרהיטים).

לסיכום,

זיכרו שזה טבעו של החתול לשרוט, ובמקרה והוא עושה זאת על רהיטים בבית - נסו את ההצעות שעלו במאמר זה ותנו לזמן לעשות את שלו, אם רכשתם משטח גירוד הניחנו את החתול לידו / עליו ושרטו את המשטח עם הצפורניים שלכם, החתול יראה זאת וירצה לעשות גם בעצמו.

אנו מאחלים לכם הרבה הצלחה והנאה בהמשך עם החבר החתולי שלכם.

אם אי פעם תצטרכו עזרה נוספת אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר - אנו שומרים על חתולים ונשמח גם להכיר ולשמור על החתול שלכם כשתרצו לצאת לחופשה / מהבית.

שיהיה בהצלחה

קישורים רלוונטיים לחתול שורט רהיטים:
חתול שורט ספות
טיפים, חדשות ועידכונים חתוליים במייל מידי שבוע כולל - ספרון חינם: "המדריך למאמץ המתחיל"
הירשמו חינם למגזין קטניפ וקבלו טיפים חדשות ומידע מעולם החתולים כולל המדריך למאמץ החתולים המתחיל.
להצטרפות, הזינו כתובת Email:

שמירה על חתולים | מי אנחנו | קבלת הצעת מחיר | קטסיטר / קטסיטינג | מגזין חתולים קטניפ | אינדקס קטניפ